HTML

Képek

Az ősz utolsó napján

Közösség

2013.06.19. 01:14 benczei

Egyik este a szőlőben

Bejelentenivalóm van. A háttérben pedig halk dobpergés hangja szűrődik...

Végre sikeresen túlestem életem első, komoly, tükörreflexes fényképezőgépének vásárlásán! Taps! :)

Itt és most meg is ragadnám az alkalmat, hogy köszönetet mondjak Áginak, akinek néhány művét eddigi bejegyzéseimben már láthattátok, és aki végtelen türelemmel volt kénytelen megválaszolni ezernyi, a fotózást az elejétől újrafeltalálni akaró, sokszor értelmetlen keresztkérdéseimet.

A fotózást még sokáig tanulgatnom kell, de a géppel nagyon elégedett vagyok. Most már mindenhova elkísér, amerre csak járok, nehogy lemaradjatok egyetlen pillanatról is.

Egyik nap el is határoztam, hogy este majd leugrok a szigligeti vitorláskikötőbe naplementét fotózni. Este hét után már nagyon úgy tűnt, hogy "jók lesznek a fények". Merthogy egyébként azt tudni illik, egy fotós nem az időjárásról fecseg, és nem is arról, hogy milyen szépen nőnek a vesszők, vagy arról, hogy márpedig a brett az most borhiba vagy stílusjegy? Hanem arról, hogy például épp milyenek a fények, ehhez milyen "f", milyen záridő, milyen ISO, amúgy meg milyen objektív, RAW vagy nem RAW? Kéremszépen, eddig egyetlen egy gombot kellett csak megnyomnom a telefonomon!

Először azért a pinot noir ültetvénybe vettem az irányt, hátha ott egy jó naplementés képet tudok készíteni. Aztán vitorláskikötő ide vagy oda, ott is ragadtam, a szúnyogok nagy örömére...

IMG_0778_1.jpgIMG_0822.jpgIMG_0826.jpgIMG_0834_2.jpgIMG_0841.jpgIMG_0854_2.jpgIMG_0893_2.jpg

Az utolsó előtti képen, ha figyelmesen megvizsgáljátok, a szőlőink egy gyakori látogatóját is megpillanthatjátok! A játék tehát adott, aki felismeri, hogy milyen élőlény látható a képen az egyik sorban, azok között egy meglepetés ajándékot sorsolok ki! :) Sajnos a megfejtést nehezíti, hogy ekkor még csak a nagylátószögű objektívem volt meg, így is fél órán keresztül araszolgattam felé, mire végül mégis elszaladt, mielőtt egy jó képet tudtam volna csinálni róla.

Na jó, egy kicsit felnagyítom nektek, mert egyébként nagyon nehéz lenne a feladvány!

x.jpg

9 komment

süti beállítások módosítása